Чому в ЖК та Кварталі "Енергія" двори без автомобілів | ПрестижБуд
Поверніть ваш пристрій Поверніть ваш пристрій Для більш комфортного перегляду сайту

Чому в ЖК та Кварталі "Енергія" двори без автомобілів

25 січень 2021

В Тернополі двори новобудов та навколишні вулиці давно перетворилися із місць відпочинку на великі парковки для мешканців. Ми в "Престижбуді"  намагаємося планувати максимальну кількість паркомісць, гаражів з тим, щоб звільнити більше життєвого простору в дворах для комфорту мешканців. У нових проектах нашої компанії передбачено двори без автомобілів та величезні підземні паркінги.


                     

 Дефіцит паркувальних місць – проблема, яка роками не знаходить розв'язання у нашому місті. Чимало новобудов споруджуються з порушеннями норм. На їх території мінімальна кількість паркомісць або такі відсутні взагалі! Як наслідок "щасливі" власники нових квартир змушені ставити свої авто в сусідніх дворах, на вулиці, а це провокує конфлікти, скандали і, навіть, пошкодження "залізних коней". На жаль, при виборі квартири покупці не задумуються про цей важливий елемент новобудови, а орієнтуються лише на привабливу ціну за метри. Наслідком економії стає зіпсований настрій та щоденні незручності.

По кількості паркомісць переважна більшість нових будинків Тернополя відносяться до категорій «економ» та «комфорт» де  є лише гостьові паркінги. Їх відношення складає від 10 до 30% до загальної кількості квартир.

Для категорій бізнес нерухомості, яку споруджує "Престижбуд", обов’язковим критерієм є наявність підземного паркінгу або великої парковки та  вбудованих гаражів. При цьому кількість місць у ньому має складати щонайменше 60% до кількості квартир. 

Такий підхід, обов'язковий в інших прогресивних країнах, практикують лише деякі тернопільські забудовники. В Житловому комплексі та новому Кварталі "Енергія" нами реалізовано принуцип "двір без автомобілів". Він передбачає для гостей те постачальників, майстрів, меблярів ітд, можливість не заїжджати у двори,  висадити людей, вивантажити речі – та поїхати далі. Всі під'їзди в "Енергіях" наскрізні. Один вхід з вулиці, під'їзної доріжки, інших у комфортний затишний двір, що є суцільної пішохідною зоною. Мешканці цих комплексів ніколи не побачать з вікна картину, як на фото. 

Чи варто поступатися власним сумнівним комфортом та можливістю цілодобово спостерігати за автомобілем із вікна квартири, заради двору без машин? Насправді, такий підхід став популярним через конкретні функціональні переваги. По-перше, у дворі без машин дуже тихо. Ніхто із сусідів не починає прогрівати свій автомобіль із 7 ранку, а також не створює шуму вночі.

Друга причина – це безпека жителів та, особливо, дітей. На жаль, у дворах трапляється чимало ДТП. І дуже часто їх жертвами с

тає саме малеча. Навіть рухаючись на відносно невисокій швидкості, водій може не помітити дитину, яка біжить за м’ячем, або просто відволіклась. А, враховуючи наші тенденції до паркування, сам водій під час скоєння ДТП може знаходитися навіть не на дорозі, а їхати газоном. Тобто двори багатоповерхівок мають бути безпечними.

Третій важливий фактор – це чистота повітря. В середньому від викидів авто на одну людину приходиться більше 100 кілограмів шкідливих речовин на рік.

Четвертий бонус – комфорт. Насправді, двір будинку є спільною територією його мешканців, де влаштовують дитячі та спортивні майданчики, гойдалки, місця для пікніків чи барбекю. І точно не треба робити парковки із «персональними» місцями для обраних мешканців, та створювати дискомфорт для інших.

П’ятий, але не менш важливий пункт – це можливість проїзду для пожежної машини та швидкої допомоги. У нас це передбачено двома входами до під'їздів та аварійним заїздом до дворів.

На сьогодні Україна має відносно скромний рівень автомобілізації. У нас на кожні 1000 жителів приходиться лише близько 300 автомобілів. Для порівняння, в Чехії та Польщі рівень автомобілізації складає більше 500 машин, в Німеччині –  понад 600 авто. Проте, так само важко знайти країну в Європі із настільки ж хаотичним підходом до паркування. 

В більшості тернопільських новобудов двори перетворилися із місць відпочинку у великі парковки для деяких мешканців. Це сприяє нераціональному використанню спільної території, загазованості, а також створює ризики для жителів та їхніх дітей. Натомість перехід до дворів без авто зможе вирішити всі ці проблеми, а також серйозно збільшити рівень комфорту мешканців. Саме такий варіант реалізує і планує розвивати надалі наша компанія.



Назад до списку новин